18
|
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δ
ύο και πλέον µήνες έχουν συ-
µπληρωθεί από την αλλαγή της
Κυβέρνησης και δυστυχώς όλο
αυτό το χρονικό διάστηµα, όσο
και αν είναι σεβαστές οι προσπά-
θειες της ελληνικής Πολιτείας στο µέτωπο των
διαπραγµατεύσεων, οι µήνες αυτοί, δεν µπο-
ρούν παρά να χαρακτηριστούν ως χαµένος πο-
λύτιµος χρόνος για τον κλάδο της Υγείας. Αν
και αναγνωρίζεται από όλους τους κυβερνη-
τικούς παράγοντες η ανάγκη να υλοποιηθούν
άµεσα οι µεταρρυθµίσεις και να προχωρήσει
η χάραξη της στρατηγικής για τον ευαίσθητο
αυτό τοµέα που αποτελεί εχέγγυο για την κοι-
νωνική συνοχή, αυτό που έχουµε αντιληφθεί
όλοι εµείς, οι πάροχοι φαρµάκων και υπηρε-
σιών Υγείας, είναι καθυστερήσεις και ένα µη
ορατό µέλλον για τις επικείµενες δράσεις.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΑΓ-
ΓΕΛΙΕΣ
του Υπουργείου Υγείας, µέσα στον
επόµενο µήνα αναµένεται η κατάθεση νοµο-
σχεδίου το οποίο θα αφορά και στη φαρµακευ-
τική κάλυψη των ασθενών. Οι εκπρόσωποι της
Κυβέρνησης µάλιστα αναγνωρίζουν ότι πρέπει
να αποκατασταθεί η συνολική δαπάνη για την
Υγεία στο 6% του ΑΕΠ, ένα ποσοστό το οποίο
αποτελούσε εξάλλου και µνηµονιακή επιταγή,
από το 4,5% που είναι σήµερα. Με ιδιαίτερη
ικανοποίηση αποδεχόµαστε και επιδιώκουµε
την θεσµοθέτηση της αύξησης του ποσοστού,
ζητώντας παράλληλα στο πλαίσιο αυτό και την
αναγκαία αποκατάσταση του προϋπολογισµού
για φάρµακα.
Εµείς στον ΣΦΕΕ µε βάση συγκεκριµένους
υπολογισµούς, σύµφωνους µε τα στοιχεία του
Υπουργείου, έχουµε προσδιορίσει ως κατώτε-
ρο σηµείο για να είναι ρεαλιστική για το 2015
η εξωνοσοκοµειακή φαρµακευτική δαπάνη τα
2,2 δισεκατοµµύρια ευρώ περίπου, συµπερι-
λαµβανοµένης της δαπάνης που υπολογίζεται
για τους ανασφάλιστους.
Βασική και παράλληλη προϋπόθεση είναι να
αφαιρεθεί η δαπάνη για εµβόλια, καθώς αφο-
ρούν στην προληπτική αγωγή, η οποία σε όλα
τα κράτη της ΕΕ υπολογίζεται ξεχωριστά και
δεν περιλαµβάνεται στον φαρµακευτικό προ-
ϋπολογισµό. Επιπλέον, θα πρέπει να αφαιρε-
θούν το ΦΠΑ και το ΕΚΑΣ.
Η ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΔΑΠΑΝΗ
, παράλλη-
λα, θα πρέπει να είναι µοιρασµένη ισοµερώς
όπως και στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ. Δηλαδή
η αναλογία φαρµάκων και άλλων προµηθειών
των νοσοκοµείων να είναι 50-50 και όχι 30-
70 όπως γίνεται τώρα και φυσικά να ανέλθει
σε ένα βιώσιµο επίπεδο, το οποίο υπολογίζε-
ται στα 750 εκατοµµύρια ευρώ. Σταδιακά λοι-
πόν, θα πρέπει και στην Ελλάδα η δαπάνη για
το φάρµακο να αποτελέσει το 40% της νοσο-
κοµειακής δαπάνης για το 2015 και 50% για
το 2016. Την ίδια στιγµή επισηµαίνουµε ότι η
πολιτική για το φάρµακο χρειάζεται την άµεση
εφαρµογή ενός ολοκληρωµένου νέου σχεδίου
δράσης, που να περιλαµβάνει τη διασφάλιση
της άµεσης πρόσβασης όλων των πολιτών σε
καινοτόµες θεραπείες και φάρµακα, την προ-
ώθηση των κλινικών ερευνών σ’ ένα πρόσφο-
ρο περιβάλλον, που να σέβεται και να ανταµεί-
βει την καινοτοµία, αλλά και τη διαµόρφωση
σταθερών και προβλέψιµων συνθηκών για
την ενίσχυση της επιχειρηµατικότητας και της
συνεργασίας των ελληνικών φαρµακευτικών
εταιριών µε τις πολυεθνικές εταιρείες.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ
γιατί θέλουµε
να επισηµάνουµε τη λανθασµένη πολιτική λο-
γική, την οποία έχουµε αντιληφθεί και οποία
φαίνεται να στοχοποιεί εκ νέου το φάρµακο
και τις φαρµακευτικές εταιρείες, µε βασικό
κίνητρο να επιτευχθεί εξοικονόµηση πόρων
για την υγεία ή τον κρατικό προϋπολογισµό.
Οι φαρµακευτικές εταιρείες όλα τα χρόνια της
ύφεσης στήριξαν το σύστηµα υγείας και την
εθνική οικονοµία. Έχουν σηµαντική εισφορά
στην απασχόληση και στις επενδύσεις, τονώ-
νοντας την ανάπτυξη και τις εξαγωγές. Κι αυτή
είναι µάλιστα µια διαδικασία η οποία συνεχί-
Nα θεσπιστεί ανώτατο όριο
στο clawback
Επισηµαίνουµε τη λανθασµένη πολιτική λογική,
η οποία φαίνεται να στοχοποιεί εκ νέου το φάρµακο
και τις φαρµακευτικές εταιρείες, µε βασικό κίνητρο
να επιτευχθεί εξοικονόµηση πόρων για την Υγεία
ή τον κρατικό προϋπολογισµό
ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΙ ΗΣ
ΠΡΟΕ ΡΟΣ ΣΦΕΕ